Sistem e-faktura

Ovo je ukratko objašnjenje sistema e-faktura, koji je propisan od 1.1.2023.

- otvaranje naloga na SEF (sistemu e-faktura) je jednostavno ostvarivanje pristupa(login)

- registracija faktura je evidentiranje izdatih faktura na SEF uz posebnu pažnju da ona mora biti identična (u smislu vrednosti propisanih elemenata) onoj koja se nalazi u računovodstvenom programu; jedna od stvari koja više neće biti moguća je - upis prethodnih datuma u polje "datum izdavanja računa"

- od 1.1.23 su određene grupe poslovnih lica u obavezi da EVIDENTIRAJU izdate fakture - dakle, izlazne fakture

- od 1.7.2022 su svi u obavezi da imaju nalog na SEF kako bi mogli da PRIME ulazne, dakle primljene fakture

- faktura koju izda javni sektor, nakon 15 dana bez izbora ili logovanja, smatra PRIMLJENOM i počinje da teče zakonska zatezna kamata ako nije plaćena

- faktura koju izda privatni sektor, nakon 15 dana bez izbora ili logovanja, smatra ODBIJENOM. (ovo će rešiti problem sa prijemom neželjenih faktura od strane raznih prevaranata tipa Privredni Registar i slično)

- od 1.1.23 svi koji izdaju fakture domaćim firmama - a u sistemu PDV su - su u obavezi da izdate fakture EVIDENTIRAJU u SEF

- od 1.1.23 svi koji nisu u sistemu PDV - NISU u obavezi da evidentiraju izlazne-izdate fakture, ali JESU u obavezi da prime primljene tj ulazne fakture

- od 1.1.23 najverovatnije neće postojati obaveza evidentiranja faktura izdatih ka ino kupcima (kada nešto naplatite iz inostranstva)

- fakture primljene od ino dobavljača se ionako neće registrovati (kada nešto kupite u inostranstvu)

- stepen odgovornosti računovodstva odlučuje cenu pristupa sistemu e-faktura tj SEF-u

Dakle, čak iako nemate potrebu niti obavezu da vaše izdate fakture evidentirate u SEF - u obavezi ste da primite fakturu koju vam je izdalo javno preduzeće ili (od 1.1.23) drugo poslovno lice koje je dužno da svoje izdate fakture - evidentira putem SEF.

Naravno, kao i uvek, država je propisala i razne prekršajne kazne, ali to i gledamo da izbegnemo.

Ova lista će se proširivati kako dobijamo informacije vezane za SEF i poslovanje uz obavezu SEF.